top of page

Hogyan kezdj el jógázni?

Soha nem jógáztál, és nem tudod, melyik óratípust válaszd?

Íme öt tipp, amelyek segítenek az indulásban!


Sokan álmélkodva csodálják a képeken vagy videókban már-már akrobata mutatványokkal pózoló jógikat. Valóban inspiráló mutatványok ezek, ám ha még soha nem jógáztál, ne az ilyen gyakorlatokkal kezdj! A sérülés kockázata igen magas, ezért inkább kezd az alapoknál!


A YogArena® oldalon úgy állítottuk össze a jógaóra választékot, hogy egészen a kezdő szinttől haladhass a nehezebb gyakorlatokig.


1. KEZD AZ ALAPOKKAL


A YogArena® kezdő órái között találod a JÓGA ABC sorozatot, ahol az egyes jógapózokat elemezzük. Megmutatjuk, hogy hogyan végezz egy adott gyakorlatot biztonságosan, és hogyan használd a jógaeszközöket (tégla, heveder, pléd stb).

Miután tanulmányoztad és kipróbáltad a videóban elmondottakat, válassz a kezdő jógaórák közül és gyakorolj kitartóan, rendszeresen. A JÓGA ABC videókat újra és újra megtekintheted, ha a kezdő jógaórán kérdésed merül fel egy konkrét gyakorlattal kapcsolatban. Ha olyan személyes kérdésed van, amelyre nem kaptál választ a JÓGA ABC-ben, fordulj hozzám bizalommal! A kapcsolatok menüpontban felsorolt elérhetőségen írj nekem, és akár személyes online konzultáción is segítek! BLOG bejegyzéseinkben is rengeteg információt találsz a jógával kapcsolatban, ezért böngéssz közöttük minden nap!


2. KITARTÁS ÉS RENDSZERESSÉG


Mint mindenben, a jógában is a rendszeresség és a kitartás hozza meg az eredményt! Légy elfogadó és türelmes önmagaddal, és egészen addig gyakorolj kezdő órákra, amíg fel nem készül a tested a középhaladó szintű gyakorlásra. Ha úgy érzed, hogy több rugalmasságra van szükséged a gyakorláshoz, akkor iktasd be a Gerinc jóga órákat is. Akár felváltva gyakorolhatsz a Kezdő- és a Gerinc jógaóra videókra. Tökéletes kiegészítése egymásnak a kettő. A Kezdő jógaórák alatt megismerheted a jóga alapgyakorlatait, míg a Gerinc jóga segítségével extra rugalmasságra tehetsz szert.

A lényeg, hogy ne add fel, és légy türelmes! A rendszeres gyakorlás meghozza a gyümölcsét. Fizikai állapotunktól és korunkból fakadóan kinek előbb, kinek utóbb, de az egészségünkre mindenkép jó hatással lesz! Ez garantált!


3. VEDD FIGYELEMBE AZ ALÁBBIAKAT


Ahhoz, hogy elérd a legjobb eredményt a jógázás során, vedd figyelembe a:

  • Jelenlegi fizikai állapotodat (hajlékonyság, túlsúly stb).

  • Életkorodat

Sajnos sokan elkövetik azt a hibát, hogy túl hamar, vagy azonnal haladó szintű gyakorlásba fognak, és rosszul mérik fel saját teljesítő képességüket. "Fiatalabb koromban azonnal lementem spárgába". A mozgásszegény életmód, az évek során esetlegesen kialakult túlsúly rengeteg egészségügyi probléma forrása, ezért a sérülések elkerülése végett a fokozatosság elvére kell támaszkodnunk.

"Dehát én rendszeresen eljárok futni..." A futásnak nagyon jó kiegészítője a jóga, ám ha eddig csak futottál, nem biztos, hogy kellően hajlékony vagy a jógapózokhoz. Ha nem vagy biztos abban, hogy jól mérted fel a jelenlegi fizikai állapotodat, elsőként kezd a Gerinc jógával és a Kezdő jógaórákkal!


4. AZ ÉREM MÁSIK OLDALA


Íme a leggyakoribb tévhitek a jógáról:

"Túl öreg vagyok a jógázáshoz..."

Jógázni bármikor el lehet kezdeni. Idősebb korosztály számára is vannak jógaórák, amelyek figyelembe veszik az öregedő test igényeit. A YogArena® is készül ilyen videó sorozattal 50+ jóga-torna néven, de addig is bátran végezhetőek a Gerinc jógaórák ötven felett is!


"Nem vagyok elég hajlékony..."

Éppen ezért kezdj el jógázni, hogy növeld a hajlékonyságod és rugalmasságod! A rugalmas ízületeknek köszönhetően jobban fogod érezni magad. Ha betartod a fokozatosságot a fentebb írtak szerint, elkerülheted a sérülés kockázatát és nagyon hamar sikerélményekben lesz részed!


"A jóga vallás..."

Valóban van köze a valláshoz és hithez, hiszen ezért JÓGA nem pedig csupán TORNAgyakorlatok. Azonban neked lehetőséged van csak annyit magadba fogadni a vallási részből, amennyit szeretnél. A YogArena® edukációs videóiban elmagyarázom, hogy mi a jóga, és hogyan kapcsolódik hozzá a hit és a vallás.


"A jóga unalmas..."

Mindannyian mások vagyunk. Más dolgok hoznak lázba, más az érdeklődésünk, más a habitusunk. A jógában az is csodálatos, hogy sokféle jógairányzat van, így mindenki megtalálhatja a számára legmotiválóbbat. A különböző jógairányzatokról itt olvashatsz bővebben.


"A jóga sport..."

A jóga tartalmaz testmozgást, de ezen túlmenően légzőgyakorlatokat és meditációt is. Tehát nemcsak a testre, hanem a szellemre és a lélekre is hatással van. Egymásra épülő folyamatok ezek, amelyeket együtt az önmegvalósítás útjának neveznek. Ezért jóval több mint sport.


NE légy kishitű és ne engedd, hogy a tévhitek eltántorítsanak az elhatározásodtól! Kezdj el bátran jógázni! A YogArena® videói segítenek, hogy kihozd magadból a legjobb "Énedet". Olvasd el a jóga általános tudnivalókat is!


YogArena®

Comments


bottom of page