top of page

Légy boldog: Ezeket a szokásokat hagyd ott 2023-ban

Ahogy közeledik az év vége, az internet felhalmozódik azon dolgok listáival, amelyeket abba kellene hagynunk, hogy az idei év jobb legyen, mint az előző: Hagyd abba a bocsánat kérést. Tedd le a telefonod. Ne próbálj mindenki kedvében járni.

Ezek a „Ne…” parancsolatok évente előfordulnak, és gyakran könnyebb kimondani, mint ténylegesen cselekedni.


Ahelyett, hogy a szokásos módon forgattuk volna a szemünket, felvettünk néhány ilyen öngondoskodási ötletet, és lebontottuk őket. Végül az egyetlen módja annak, hogy összeállítsunk egy „Hogyan legyünk boldogabbak 2024-ben” listát, ha figyelmesek és reálisak vagyunk, igazán átgondolva az életmódunkat és azt, hogy mi működik a számodra.




1. Tűzz ki újévi fogadalmat


Miért nem jó: Ragaszkodtál az idei elhatározásodhoz? Vagy bárki, akit ismersz? Valljuk be, bár mindannyiunknak vannak céljai, ijesztő az a kilátás, hogy egy egész évig fenn tartunk valamit.

Amit tegyél helyette: Ha van egy komolyabb célod, írd le, állíts be emlékeztetőt, legyen a szemed előtt. Ezután a nagyobb célokat bontsd fel kisebb célokra, lépésekre.


Tartsd szem előtt ezt a végső célt – legyen az a kívánt súlyod elérése, vagy a könyv megírása –, de oszd le kisebb lépésekre az út során. Vegyük célba egyszerre, és hirtelen a nagy cél már nem is tűnik olyan távolinak.



2. Csinálj egy közösségi média detoxot


Miért nem jó: A közösségi média platformok időnként mérgezőek lehetnek. De ez a forrása mindazoknak az aranyos kutyás videóknak, amelyek megnevettetnek minket. És itt léphetünk kapcsolatba másokkal, akik szeretik azt, amit mi szeretünk: el tudod hinni, ami tegnap este az Álarcos énekesben történt?


Amit inkább tegyél: Ha legközelebb ész nélkül görgeted a hírcsatornákat, szánj néhány percet arra, hogy valóban összeállítsd, kit követsz. Kerüld el azt a fickót, aki közzétette azt a dolgot, amit nem szeretnél látni. Némítsd el azt a politikai hírfolyamot, amely csak felzaklat. Találj több napi adag pozitivitást, például aranyos cicákat vagy a Dalai Lámát, és számold fel végleg a rosszat, helyettesítsd jóval az idővonaladban.



3. Panaszkodás


Miért nem jó: A panaszkodás sosem repített senkit sem sehová. Nem tesz jót lelkileg sem, arról nem beszélve, hogy lehet, valaki rád is panaszkodik és te nem is tudsz róla.


Mit tegyél helyette: Ragadj meg egy hasonló gondolkodású társat. Hetente egyszer tarts vagy tartsatok egy tehermentesítő randevút: használd ezt a biztonságos helyet, hogy kiszabadítsd mindazt, ami bosszantott az elmúlt hét napban. Adjatok tanácsot egymásnak, és mielőtt elválnak útjaitok, osszátok meg valami nagyszerű dologgal, ami az elmúlt héten történt. Idővel a bátorítás és a hála félreteszi ezt a panaszkodást és nyögést.



4. Legyen egy "én-időm" (=self care, me-time) napod


Miért nem jó: Nos, ez jobb, mint a nem törődés hétfőtől péntekig, de az a koncepció, hogy hetente csak egy nap vigyázol magadra, egyszerűen a repedések papírozása. A felhőkarcoló, amely a jólétedet szolgálja, mindennapos, emeletről-szintre való odafigyelést igényel.


Mi a teendő helyette: Edzeni, enni, élni. Mi azért jöttünk létre, hogy mindezekben segíteni tudjunk neked. Megmutatjuk, hogyan a testeddel, kiváló egészséges receptekkel ajándékozunk meg és még tippeket is adunk, hogy miket tudsz csinálni a hétköznapokban. Ha éppen nem vagy edzős kedvedben, akkor a meditációs, avagy vizualizációs hanganyagaink is segíthetnek a lelkeden, hogy jobban érezd magad. Egyszerű tanácsokkal ás gyakorlati technikákkal segítünk neked a stressz csökkentésében, a jobb alvásban és a káosz megszüntetésében.


Nem kell bele egy egész napot ezekre áldoznod – mindössze 10 perc elég, hogy a fontosra összpontosítsd az elméd, és tartsd a boldogabb, egészségesebb élet felé vezető úton.


Boldog Új Évet kíván a YogArena csapata!



Comments


bottom of page