top of page

Természetes életmód - a helyes táplálkozás aranyszabályai


FOLYADÉK BEVITEL: Napi körülbelül két liter folyadék fogyasztása javasolt: 2 óránként 2 dl-es elosztásban. A nyers gyümölcsök beszámíthatók az elfogyasztott folyadékmennyiségbe. Étkezés előtt fél órával igyunk meg 2 dl vizet, ezzel megalapozzuk a jó emésztést. Étkezés közben és közvetlenül utána azonban ne fogyasszunk folyadékot, mert megzavarja az emésztést.

EGYÉB FOLYADÉKOK: lehetőleg frissen facsart gyümölcs- vagy zöldségleveket fogyasszunk. A gyógynövényekből készült teákat fogyasszuk elsősorban, azokat is lehetőleg egyfajta gyógynövényből készítve, cukor, méz, citromlé hozzáadása nélkül, testhőmérsékletűen, lassan kortyolgatva.


Hajnaltól délig fogyasszunk friss gyümölcsöt, bőséges folyadékbevitel mellett. Egyszerre egyféle gyümölcsöt együnk, két gyümölcsfogyasztás között tartsunk legalább fél- egy óra szünetet.

Minden étkezésnél fontos az alapos rágás: "Lassan rágj, tovább élsz!" Minden étkezésnél fogyasszunk nyers ételt is. A teljes táplálékunk fele friss-élő étel legyen.


FŰSZEREK: Használjunk erjedésgátló fűszereket: fahéj, szegfűszeg a gyümölcsökhöz, kömény a burgonyához, édeskömény, ánizs és pirospaprika a gabonafélékhez.

Délben fogyasszunk gabonafélékből készült ételeket (dominánsan), a gabona tápláló, a zöldség tisztító hatású. Az étkezések között (kivéve a gyümölcs) várjunk legalább 4-5 órát.


És végül ne várjuk meg a teljes jóllakottság érzését, mert az nem tesz jót a gyomornak. Mindig csak félig töltsük meg a gyomrunkat.

Nyugodt lelkiállapotban együnk, és evés közben kizárólag az evésre figyeljünk! Kerüljük a stresszes, sietve történő evést.


Az Ájurvéda (a világ egyik legősibb gyógyászati rendszere) azt javasolja, hogy minden nap fogyasszunk mind a hat ízből: (keserű, savanyú, édes, sós, csípős, fanyar). Az Ájurvéda tanácsairól külön BLOG-ban olvashatsz hamarosan.


Olasz Szilvia

Vaisnava jógamester


2023. november 30.









Comments


bottom of page